• program lojalnościowy jako koło napędowe transformacji cyfrowej
• budowanie wartości w programie poprzez rozwiązywanie problemów klienta
• transformacja od relacji transakcyjnej do relacji emocjonalnej
Program


Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „Media Marketing Polska”

Adam Nowak, global loyalty leader, IKEA

Gigant e-commerce ponad pół roku temu pojawił się w Polsce. Po wybuchu entuzjazmu, szybko pojawiły się głosy rozczarowania. Czy słusznie? Co wiemy już o platformie i jak będzie wyglądał jej rozwój nad Wisłą? Czy i jak zaistnieć z ofertą na Amazonie? Dlaczego nie ma tu drogi na skróty w postaci płatnej promocji? O (nie)zwykłym sklepie, technologii i ekosystemie reklamowym, które zreformują handel i marketing w Polsce.

Konsumenci oczekują już nie tylko szerokiej oferty oraz usług dostępnych za pomocą kilku kliknięć w telefonie, ale także możliwie szybkiej dostawy. Jest to szczególnie widoczne w przypadku platform delivery, jaką jest Glovo. Q-commerce to obszar, który rozwija się niezwykle dynamicznie. Czym jest? Jakie są prognozy dla tego trendu? Jakie są oczekiwania konsumentów względem platform delivery?

Nowy model retailu oparty jest na obietnicy spełnienia oczekiwań konsumenta instant, często nawet zanim zostaną one wyartykułowane, poprzez hiperpersonalizację. Służą temu m.in. systemy rekomendacji, odgrywające tak istotną rolę w przychodach marketplace’ów i szerzej, e-commerce’u. Pytanie tylko, czy narzędzia, którymi dzisiaj dysponujemy, faktycznie podporządkowane są zadowoleniu klienta? Jak pod ich wpływem będą kształtować się zachowania konsumenckie? Wreszcie jak wszystko to ma się do obecnego stanu wiedzy mediowej i marketingowej, gromadzonej i weryfikowanej przez ostatnie kilkadziesiąt lat?


Na mapie Polski wciąż jest wiele białych punktów, w których handel offline może się rozwijać, ale nie wszystkie pasują do specyfiki każdej branży. Aby poznać odpowiedź na to pytanie, nie wystarczy sprawdzić, gdzie nie występuje twoja konkurencja. Analiza danych o natężeniu ruchu, demografii ludności czy przyszłych inwestycjach w okolicy to elementy, które mają realny wpływ na powodzenie projektu. Więc gdzie są prawdziwe white spoty w Polsce?

• jakie zagrożenia dla retailu niosą zmiany w obszarze identyfikacji użytkowników
• jakie są możliwe ścieżki działania (działanie w zgodzie monopolistami vs. działanie pod prąd)
• jak retailerzy mogą skorzystać na zmianach (identyfikacja JustID, wiedza o użytkowniku omnichannel, dodatkowa segmentacja)



Adam Nowak, global loyalty leader, IKEA
Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „Media Marketing Polska”


• Jak Zalando przez 12 lat budowało love brand w online, aby dziś zaangażować sie również w sukces retailu
• Jak Connected Retail przełamuje barierę między handlem stacjonarnym a sprzedażą w sieci
• Jak Zalando widzi wielkie możliwości w otwieraniu się na lokalne marki i wsparciu polskich przedsiębiorców, równocześnie dostarczając klientom asortyment odpowiadający ich lokalnym potrzebom


Justyna Spytek, client success director, Circlewise AS

• jakie są najważniejsze miejsca zakupu, gdzie kupują online – perspektywa 10 kategorii produktowych
• jakie są ich motywacje do zakupów online, według jakich kryteriów ludzie wybierają e-sklepy
• jak na tle driverów wyboru e-sklepu plasuje się ochrona środowiska; dobre i złe praktyki e-commerce w zakresie dbania o naszą planetę

Potrzeby mieszkańców wielkich aglomeracji w zakresie wyboru produktów i potrzeby świeżości. Wyzwania i szanse.


Lejek sprzedażowy to pojęcie, które jest obecne w marketingu i sprzedaży od ponad 100 lat. W tym czasie zmieniły się nie tylko kanały komunikacji, ale przede wszystkim same punkty sprzedaży i oczekiwania klientów. W ostatnim roku przez branżowe media przetoczyła się narracja o śmierci lejka sprzedażowego. Czy słusznie? Czy nie jest to mylenie strategii z taktyką? A przede wszystkim - co na ten temat mówią dane?
