Nasi eksperci

Do grona prelegentów zaprosiliśmy ekspertów reprezentujących marketerów, detalistów, i specjalistów e- commerce. Dostawców rozwiązań technologicznych, badaczy oraz przedstawicieli domów mediowych. Będą wśród nich zarówno osoby, które zadebiutują na Shopper Day, jak i mówcy, którzy otrzymali najwyższe noty w poprzednich edycjach konferencji.

Mateusz Andrzejewski
Mateusz Andrzejewski
dyrektor IT, Glosel
Dyrektor IT w Glosel, właściciela platform taniaksiaka.pl czy bee.pl, współzałożyciel i Chief Innovation and Technology Officer SoftwareHut. Ponad 13 lat w profesjonalnym IT. Związany głównie z technologiami Microsoft. Doświadczenia zarządcze zdobywane w startupach, software houseach, i korporacjach. Pracował jako Manager IT, CTO czy Head of Engineering. Wcześniej wieloletni programista i lider technologiczny. Współtwórca branżowych inicjatyw społecznościowych jak meetupy i konferencje. Kreatywny z bardzo szerokim spojrzeniem na branżę IT.
Marek Ceglarz
Marek Ceglarz
salesforce CRM consultant, Craftware
Specjalista w obszarze Salesforce, który swoją, trwającą już niemal dekadę, przygodę z tą technologią rozpoczął od sprzedaży, by obecnie wykorzystywać swoje doświadczenie w consultingu w zakresie Salesforce CRM i Marketing Automation. Skupia się na odnajdywaniu wartości z wdrożenia dla nowych klientów, wspiera budowanie business case'ów oraz zakresu wdrożeń w odpowiedzi na potrzeby biznesowe klienta, nierzadko również odpowiada za konfigurację/realizację wdrożeń. Specjalizuje się w narzędziach szeroko pojmowanego CRM i automatyzacji marketingu (B2B oraz B2C), a w ramach swoich obowiązków współpracował z takimi markami jak Allegro, Home&You, PayU czy Kesko Senukai Digital. Poza codzienną pracą w Craftware, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego na studiach podyplomowych CRM i Marketing Automation.
Tomasz Chłodecki
Tomasz Chłodecki
CEO, Justtag Group
Tomasz Chłodecki jest CEO i współtwórcą Grupy Justtag, czołowej platformy danych w regionie CEE. Prowadzi spółkę od 2016 roku, od tego czasu przeprowadził wiele procesów strategicznych i przejęć. Doświadczenie zawodowe zdobywał w grupie Rocket Internet, odpowiadając za biznes development spółki Cuponation na polskim rynku oraz w paryskiej siedzibie PayPal, gdzie odpowiadał za projekty marketingowe w Hiszpanii, we Włoszech oraz na Bliskim Wschodzie. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej, programu CEMS MIM, w ramach którego studiował na Rotterdam School of Management oraz programu Executive Program for Growing Companies na Stanford University Graduate School of Business.
Katarzyna Iwanich
Katarzyna Iwanich
CEO, Insightland
Współzałożycielka i CEO Insightland - agencji specjalizującej się w SEO i analizie danych, współpracującej z markami działającymi na rynku e-commerce, szczególnie z sektora fashion, w tym New Balance, Medicine, DeeZee, Wojas, Wólczanka i Tatuum w Polsce oraz na rynkach CEE.
Filip Iwański
Filip Iwański
współwłaściciel, dyrektor ds. marketingu i członek zarządu, Goodylabs
Jest współwłaścicielem, dyrektorem ds. marketingu i członkiem zarządu polskiego dostawcy kompleksowych rozwiązań cyfrowych Goodylabs. Swoją przygodę ze światem cyfrowym rozpoczął w 2001 roku. W 2009 roku założył agencję Imagine, którą zarządzał przez ponad dekadę. Pod koniec 2021 roku Imagine połączył siły z software housem i dziś jako Goodylabs oferuje klientom kompleksowe wsparcie w budowie i rozwoju produktów cyfrowych. Filip współpracował między innymi z takimi klientami jak Orange, Sephora, Allianz czy 4F. Ma na swoim koncie ponad setki zrealizowanych projektów, w tym wiele z branży digital commerce. Obszarem jego zainteresowań jest w szczególności transformacja cyfrowa oraz innowacje w obszarze user experience.
Łukasz Juskowiak
Łukasz Juskowiak
head of marketing, OTOMOTO OLX Group
Od kilkunastu lat związany z branżą marketingową. Pierwsza dekada to rozwój korporacyjnych start-upów od zera do lidera we własnych kategoriach: winnego konceptu store-in-store Faktoria Win (Gold Effie 2015) oraz sieci marketów alkoholowych Duży Ben. Następnie był odpowiedzialny za transformację cyfrową lidera hurtowego handlu spożywczego Eurocash oraz rebranding i reformatowanie największej sieci sklepów spożywczych w Polsce: ABC. Obecnie w branży automotive, gdzie rozwijając marki cartech OTOMOTO oraz OLX, buduje najbardziej efektywne doświadczenie w kupowaniu, posiadaniu oraz sprzedaży pojazdów.
Rozalia Kopeć
Rozalia Kopeć
specjalistka ds. rozwiązań salesforce, YOTTA
Doświadczona specjalistka z obszaru integracji danych oraz menedżerka rozwiązań Salesforce z 10letnim dorobkiem zawodowym. Ekspertka w automatyzacji marketingu i integracji danych oraz doświadczona project managerka zarządzająca międzynarodowymi projektami IT, procesami biznesowymi, strategią informatyczną oraz usługami informatycznymi. Przez lata zdobyła rozległe doświadczenie, wdrażając rozwiązania z obszaru automatyzacji marketingu (MA) oraz integrując dane dla setek przedsiębiorstw. Jej portfolio projektowe dotyczy różnorodnych branż, od sektora e-commerce po instytucje finansowe, co pozwoliło jej zrozumieć różnorodność wyzwań, z jakimi można się spotkać w różnych sektorach. Jej zdolność dostosowania narzędzi do unikatowych potrzeb klientów jest doceniana na całym świecie. Pracując zarówno z klientami zewnętrznymi, partnerami, jak i wielonarodowymi zespołami IT, łączy wiedzę techniczną z umiejętnościami miękkimi.
Anna Kozłowska
Anna Kozłowska
CEO, Finiata
CEO Finiaty – spółki technologicznej świadczącej usługi w zakresie finansowania MŚP. Od lat związana z branżą nowych technologii, startupów i innowacji w finansach. Ma bogate doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu strategii biznesowych oraz sprzedażowych, procedurach budowy efektywnie działających zespołów oraz zarządzaniu procesami operacyjnymi.
Urszula Kupraszewicz
Urszula Kupraszewicz
chief growth officer,
Nice To Fit You
Odpowiedzialna za dział marketingu, customer experience, PR, category management, sprzedaż online i offline oraz obszar UX. Wcześniej dyrektor marketingu w takich firmach jak Bank Citi Handlowy, Kaufland, Sodexo, Mastercard.
Maciej Marchwicki
Maciej Marchwicki
prezes zarządu,
Deezee (Grupa CCC)
Manager z ponad 18 letnim doświadczeniem w prowadzeniu e-biznesu i kompleksowym wdrażaniu systemów e-commerce. Od 2005 roku z sukcesami tworzył struktury sprzedaży e-commerce w Mix Electronics S.A, sklepy: zadowolenie.pl, mixelectronics.pl, electroworld.pl. Następnie z poziomu agencyjnego, oraz własnej działalności doradczej pomagał największym polskim i zagranicznym sieciom handlowym skutecznie przejść przez cyfrową transformację. Maciej od 2016 roku jest związany ze spółką DeeZee. Jako wspólnik i Członek Zarządu odpowiadał wraz z founderami za pozyskanie inwestora strategicznego, oraz skalowanie biznesu. W 2018 spółka pozyskała grupę CCC jako inwestora i od tego momentu 6 krotnie zwiększyła skalę swojej działalności. Od marca 2023 Maciej pełni funkcję Prezesa Zarządu DeeZee.
Magdalena Niewiadomska
Magdalena Niewiadomska
head of intelligence division, SalesTube
Od ponad 15 lat w branży marketingowo-reklamowej. Z SalesTube związana od 2016 roku, gdzie odpowiada za pracę 35-osobowego działu Intelligence Division, w skład którego wchodzą zespoły Data Integration, Business Analytics oraz Personalisation. Dba o rozwój kluczowych kompetencji analitycznych oraz narzędzi towarzyszących optymalizacji sprzedaży, takich jak analiza i modelowanie danych, wdrożenia narzędzi analitycznych oraz dobór komunikacji i kanałów dla zwiększenia precyzji dotarcia do użytkowników. Wspiera partnerów i klientów agencji w transformacji cyfrowej i MarTech, tworząc długoterminowe strategie data-driven wykorzystujące synergię analityki, badań, programowania i technologii. W swojej codziennej pracy pełni rolę łącznika pomiędzy dwoma światami: technologii i biznesu. Prowadzi projekty związane z transformacją w obszarze danych. Prelegentka takich wydarzeń jak Privacy Day by Google, czy Forum IAB. Prowadzi warsztaty strategiczne z wykorzystania danych uwzględniające 1st Party Data oraz szkolenia dotyczące zmian zachodzących w MarTechu.
Jacek Palec
Jacek Palec
prezes, Frisco.pl
Karierę zawodową rozpoczął 20 lat temu w sektorze bankowym, a menadżerskie kompetencje kształtował, współtworząc, a następnie rozwijając Euro Bank, w którym piastował przez wiele lat stanowisko dyrektora sprzedaży. Po akwizycji Euro Banku przez francuską grupę finansową Societe Generale pozostał na rynku kapitałowym, gdzie zarządzał funduszem inwestycji zalążkowych AIP Seed Capital inwestującym w start-upy. W ostatnich latach silnie związał się z rynkiem e-commerce. Pracował m.in. w Allegro.pl i bdsklep.pl. Od września 2019 r. jest prezesem Frisco.pl
Maciej Panek
Maciej Panek
prezes, Panek S.A.
Prezes Panek CarSharing, entuzjasta i propagator mobilności współdzielonej oraz idei współdzielenia. Ukończył inwestycje kapitałowe w WSB w Poznaniu oraz marketing i zarządzanie na Politechnice Wrocławskiej. Od grudnia 2016 roku jest certyfikowanym Mentorem. Wiele rozwiązań biznesowych i inspiracji czerpie z obserwowania świata. Przenosi na grunt polski zagraniczne wzorce, które znajduje podczas licznych, dalekich podróży. Czynnie zajmuje się fotografią, komponuje muzykę filmową, uprawia bieganie oraz medytuje.
Aleksei Proborshch
Aleksei Proborshch
senior data & martech strategy manager, YOTTA
Z branżą komunikacji marketingowej i AdTech & MarTech związany od 2017 roku. Manager odpowiedzialny za procesy optymalizacji działań Klientów w obszarach Data & MarTech Strategy. Na co dzień odpowiada za budowanie strategii danych, tworzenie produktów analityczno-danowych oraz konsulting danowo – technologiczny, który polega na doborze najbardziej efektywnych elementów składowych całego ekosystemu (z uwzględnieniem takich elementów jak dane, platformy, procesy oraz kompetencje).
Helmut van Rinsum
Helmut van Rinsum
dziennikarz, konsultant ds. komunikacji, ki-marketing.com, dfv Mediengruppe
Zajmuje się strategiami marketingowymi w mediach i korporacjach jako wieloletni dziennikarz branżowy. Jest członkiem zespołu kompetencyjnego AI w dfv Mediengruppe (Frankfurt nad Menem, Niemcy) i regularnie współpracuje z mediami B2B, takimi jak Horizont. Wydaje także biuletyn „Sztuczne Inteligencja w marketingu” oraz powiązany z nim blog. Van Rinsum mieszka ze swoją rodziną w Monachium. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Ludwika i Maksymiliana w Monachium (LMU Munich) oraz na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie (FU Berlin). Karierę dziennikarską rozpoczynał w różnych stacjach radiowych i stacjach telewizyjnych, gdzie piastował czołowe stanowiska w redakcji.
Anna Roman-Pluta
Anna Roman-Pluta
strategy director, OS3
W marketingu od 23 lat, w tym 17 lat jako strateg komunikacyjny i marketingowy. Doświadczenie zdobywała w agencjach sieciowych, podczas pracy dla klientów z branży: retail, bankowości, telekomunikacji, farmacji oraz FMCG. Wykładowczyni w obszarze marketingu, moderatorka, juror w konkursach branżowych (Effie, KTR). Specjalizuje się w netnografii konsumenckiej skąd czerpie przydatne w pracy marketera insighty oraz ekonomii behawioralnej i jej wpływie na zachowania zakupowe konsumentów.
Mariusz Ryciak
Mariusz Ryciak
CMO, answear.com
Studiował Zarządzanie i Marketing na UW. Strateg, Dyrektor Kreatywny, Mentor, Autor. Twórca kilku udanych debiutów produktowych, m.in. Fitelli, Jeżyki Coolki Współtworzył kilka butikowych agencji reklamowych. Współpracował z m.in. takimi markami jak: North Fish, ALMAR, Żabka, OSHEE, Wojas, Koral, Grupa Radiowa Agory, Bakalland, Polfarma, Pfizer. Na etacie pracował dla Ery GSM (obecnie t-mobile), Food Care, OSHEE, gdzie był odpowiedzialny za marki: OSHEE, Sonko, Kinga Pienińska oraz Colian, gdzie zarządzał grupa marek: Jeżyki, Grześki, Goplana, Śliwka Nałęczowska, Familjine. Pracował również na antenie w mediach: Radiu Zet i Telewizji Podróże TV. Współtwórca i od początku istnienia członek Kapituły konkursu Dyrektor Marketingu Roku. W latach 2018-2020 członek Kapituły EFFIE Polska. Obecnie Global CMO w firmie Answear.com odpowiada za marketing na 11 rynkach rejonu CEE. Autor książki MARKETHIC o marketingu etycznym i sustainability wydaną na rynku polskim przez PWN. Od 1992 r. członek Stowarzyszenia Mensa Polska. Wśród jego szerokich zainteresowań jest muzyka (komponowanie i śpiew), fotografia, filmowanie, podróże, sztuka kulinarna, synchronizacja kwantowa, rozwój personalny, snowboard, kitesurfing. Świadomy ojciec dwóch synów.
Tomasz Wygnański
Tomasz Wygnański
redaktor naczelny,
Media Marketing Polska
Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
redaktor naczelna, Handel
Łukasz Sztuczyński
Łukasz Sztuczyński
e-commerce director, GroupM
E-commerce director w GroupM, wcześniej odpowiedzialny za ten obszar w Mindshare. Doświadczenie w marketingu, rozwoju biznesu i e-sprzedaży zdobywał zarówno po stronie działów marketingu, jak i na rynku agencyjnym.
Michał Taranta
Michał Taranta
digital director, IPG Mediabrands
Obserwator zmian i trendów zachodzących w obszarze mediów cyfrowych. Odpowiada za rozwój kompetencji digital w IPG Mediabrands. Wspiera klientów grupy w strategicznym podejściu do mediów cyfrowych i synergicznego połączenia ich możliwości z kanałami tradycyjnymi.
Marek Złakowski
Marek Złakowski
digital & customer development director, Jeronimo Martins
Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Grupą Jeronimo Martins, gdzie zajmował się między innymi audytem, kontrolingiem finansowym, zarządzaniem siecią sklepów oraz zaawansowaną analityką biznesową. Od 2021 odpowiedzialny za obszar wsparcia i satysfakcji klienta, program lojalnościowy, analitykę zachowań klienta, e-commerce i q-commerce.